Večer se jdeme bavit 
                      
                      Lektor  se ptá studentů, kdy byli naposledy v kině, divadle, na koncertě,  diskotéce, výstavě. Jaké filmy, jaké hry, jaký koncert v poslední době  viděli, co můžou ostatním doporučit, kde se nejlépe baví. Lektor může také doporučit  české filmy, pustit ukázky českých hudebních skupin nebo doporučit zajímavou  výstavu. Lektor dále využije otázky z bloku Kam za kulturou?
                      cv. 1 Cesta k úspěchu
                        Lektor  se ptá, jestli studenti chodí na koncerty, jakou hudbu poslouchají, jestli poslouchají  také vážnou hudbu, jaké české hudební skupiny nebo zpěváky znají. Studenti si  můžou připravit krátké vypravování o tom, jaké hudební skupiny či zpěváci jsou  populární v jejich zemi. Potom čtou studenti rozhovor a řeší zadané úkoly  2-7.
  cv. 8  Studenti si připraví rozhovor s nějakým  známým hercem, zpěvákem, umělcem.
                        Nebo  můžou také vyprávět o nějakém umělci a ostatní studenti hádají, kdo to je.
  cv. 9 Plesová  sezona
                        Lektor  se ptá, jestli studenti rádi tančí, zda chodí na plesy, jaké oblečení se hodí  na plesy, jestli chodí na diskotéku. Pak čtou studenti text 9c) a vybírají  správnou variantu z uvedených možností. Následuje kontrola cvičení. U cv.  9 d) se studenti opět vracejí k textu a hledají odpovídající ekvivalenty.
  cv. 10 Studenti  nejprve vymyslí otázku k dané odpovědi a pak můžou uvedené situace zahrát.  Lektor jim pomůže v tom, že vysvětlí, co říkáme, když chceme někoho  požádat o tanec, jaká témata jsou vhodná ke konverzaci, jaké oblečení se u nás  nosí na plesy, jaké tance tancujeme atd.
  cv. 11  Pražský kulturní přehled
                        Studenti  si nejprve přečtou Pražský kulturní přehled. Pak říkají, co by chtěli vidět a  proč.
                        Pak  doplňují informace z přehledu do rozhovoru ve cv. 11 b). Nakonec zahrají  podobný rozhovor ve dvojicích, naplánují nějaký program na víkend.
                        Studenti  si můžou přinést vlastní kulturní přehled, televizní programy, nabídky dalších  akcí, potom z toho vybírají a sestavují program. Lektor může také přinést  zajímavé prospekty, letáky atd.
  cv.12 
                        Studenti  si prohlédnou kresby a vymyslí si krátký příběh podle kreseb. Konec příběhu je  otevřený. Studenti říkají, jak asi Robert a Dana zakončili sobotu.
  cv. 13 Kultura  leze do peněz
                        Poslechové  cvičení
                        Studenti  si nejprve poslechnou rozhovor redaktorky se 4 osobami. Pak jmenují akce, které  Robert a Dana také navštívili. Studenti se vracejí ke cv. 12 a  k vymyšlenému příběhu.
                        Studenti  poslouchají rozhovor ještě jednou a doplňují tabulku. Lektor kontroluje, co  studenti napsali. Pak může pustit nahrávku ještě jednou a studenti přiřazují  uvedené výroky ve cv. 13 c) k jednotlivým osobám. Říkají, s jakými  názory se identifikují a proč.
                        Studenti  poslouchají rozhovor ještě jednou a řeší úkoly cv. 14 + 15. Následuje kontrola.
  cv. 16 Studenti  nahradí tučně vytištěná slova slangovými výrazy, které slyšeli  v rozhovoru. 
  cv. 17 Studenti  udělají podobnou anketu mezi sebou. Jeden je reportér a ptá se ostatních, kam  chodí za kulturou.
  cv. 18 Kadeřnická  show
                        Lektor  se ptá studentů, jestli někdy byli na kadeřnické show, jestli sledují vlasové  trendy, jak často chodí ke kadeřníkovi.
                        Studenti  poslouchají rozhovor a doplňují do textu chybějící informace. Následuje  kontrola.
  cv. 19 +20  Studenti poslouchají rozhovor ještě jednou a  odpovídají na otázky.
  cv. 21 Co nás  baví
                        Studenti  si připraví vypravování o nějakém zajímavém filmu, který by chtěli doporučit  ostatním.
                        Další  varianta – Studenti vypravují o známém filmu, ostatní hádají jeho název.
                        Pak  diskutují o tom, na jaké filmy se rádi dívají. Ve cv. 21 je nabídka různých  filmů. Studenti říkají, jestli jsou pro ně zajímavé a proč.
                        cv  21b) Studenti si přečtou názvy filmů a pokouší se odhadnout, o čem filmy jsou.  Pak si přečtou charakteristiku filmů a doplní jejich název.
                        Ve  cv. 21 e) studenti přiřazují přídavná jména k podstatným jménům.
                        Ve  cv. 21 f) studenti doplňují co nejvíce možností k pojmům divadlo, výstava,  koncert
  cv. 22  
                        Zde  jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a  v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
  cv. 23
                        Studenti  řeší text, vybírají ze tří možností. Můžou to zpracovávat doma a najít si  informace na internetu. Lektor může zadat i k samostatnému zpracování  témata např. hudební festival Pražské jaro, Co je anketa Český slavík, Tvorba  Z. Svěráka, Jaké znáte české komedie?
  
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, jaké filmy jsou populární v zemi, ze které pocházejí.